Op 25 maart was Sietske van Oogen te gast in de Museumwoning. Zij stond aan de wieg van de Almeerse democratie. “Almere was mijn universiteit”. Ze vertelt erover aan de keukentafel.
Sietske en haar man behoorden in november 1976 tot de eerste bewoners van Almere. Ze deed mee aan aan de eerste democratische verkiezingen voor de ACA, de Advies Commissie Almere in maart 1977. Ze was lid van het eerste politieke adviesorgaan van Almere. Later werd ze wethouder.
Thijs Wartenbergh schreef er een mooi artikel over. Je leest het hier.